//super awesome !
AcadSan★

Navigation : touch hover image



Fake Story Fake Me

Hello and Assalamualaikum . AcadSan★ is here . 16yearsyoung . Just call me Cad for short . BBUSER : 2804D32E . :D


Back In Time



Talking Here




  





Remaja + Percintaan

Assalamualaikum .

Usia remaja adalah usia yang muda sekali . Atau dengan kata lain kita baru betul-betul nak kenal dunia luar . Nak lihat kehidupan dunia yang penuh pancaroba . Kenapa dan kenapa semasa di usia begini , remaja sering dikaitkan dengan hubungan percintaan ? Be professional la , jangan bazirkan masa remaja dengan percintaan . All that things sebenarnya tak akan bagi apa-apa pun . 

Usia remaja ni usia yang tersangatlah singkat . Diusia ni kita kena manage masa remaja kita dengan teratur sangat . Kita kena hargai setiap masa yang kita jalani semasa usia remaja . Sebenarnya , bagi Cad usia kita remaja ni kita kena enjoy life kita . Enjoy tu janganlah enjoy benda yang bukan-bukan . Enjoy benda yang boleh mendatangkan faedah kepada diri kita . For me dalam sepanjang usia yang Cad jalani selama Cad bergelar remaja . Part remajalah , yang paling best . 

Jangan kita nak habiskan masa kita dengan bercinta . Semua tu fake . Fake sangat . Ada sesetengah tu kahwin muda . Memang kahwin muda tak salah . Tapi , entah la . Semua tu tengok situation la pulakkan . Cad nak sangat rasa campus life tu . Teringin . Rugi sangat orang yang sia-siakan usia remaja mereka dengan bercinta , pelajaran entah kemana . Tak terasa nak jadi budak Uni ke ? 

Tapi kadang-kadang Cad terfikir jugak . Kenapa manusia ni tunduk sangat kat nafsu ? Manusia cepat lemah bila berhadapan dengan perasaan . Kenapa ya kenapa ? Cad sendiri pun tak tahu . Kita tak boleh nak buat prediction why happen like this . Sebab semua tu dah ditakdirkan begitu . Kita manusia biasa tak mampu nak korek cari tahu semua pasal takdir-takdir ni . Tu semua rahsia Allah . Kita hamba hanya menurut takdir . Tapi ingat jangan sampai kita jadi hamba kepada nafsu . Sebab kita nak kontrol nafsu tu susah . 
Resah yang ku ubah dalam kata melukiskan kesunyian

Sebenarnya hati seseorang tu susah kita tafsir . Kadang-kadang rasa sayang tu menguasai segenap pelusuk hati . Tapi kadang-kadang terbit pula rasa benci . Sesungguhnya susah bila bermain dengan banyak hati . Perit sakit . Apa yang dapat membantu kita melupai semuanya dengan menyibukkan diri kita dengan perkara yang tiada kaitan dengan percintaan .

Hari ini kau datang riang , tersenyum buat ku senang

Entahlah . Muak sebenarnya bila berbicara tentang usia remaj . Tentang cinta yang seperti tiada kesudahannya . Kejamnya cinta sehingga duduk ditangga teratas carta ? Perit sebenarnya berbicara tentang cinta . Kenangan lama pasti hadir dalam fikiran . Pabila ia hadir ya Allah perih sakit tu hanya Allah yang tahu . Tapi Alhamdulillah tu semua tu . Semasa belum matang . Semasa hanya memikirkan enjoy . Sebelum Cad mengundurkan diri i would like to wish something kepada dua orang insan yang pernah membahagiakan hati ini .

Terima Kasih atas cinta yang pernah diberi walaupun ia hanya buat sementara .

Pesanan Cad buat adik-adik yang lebih muda drpd Cad

Please jangan hampakan wish ibubapa korang . Perut takkan kenyang dik dengan bercinta . Malah ia makin menambah kecelaruan di minda . Usia sekarang bukan untuk dihabiskan dengan bercinta tetapi dibazirkan pelajaran .

Till then . Byee .